تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

شورای امنیت حمله تروریستی در کابل را محکوم کرد

  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
شورای امنیت حمله تروریستی در کابل را محکوم کرد
شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای، حمله تروریستی به دبیرستان سیدالشهدای کابل را که به شهادت دست کم ۵۰ نفر منجر شد، به شدت محکوم کرد.

 در این بیانیه که روز دوشنبه صادر شد، آمده است: شورای امنیت حمله شدید و ناجوانمردانه تروریست ها را که در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ در دشت برچی در کابل افغانستان رخ داد، با شدیدترین عبارات محکوم کرد.

این بیانیه می‌افزاید: این حمله که در نزدیکی یک مدرسه صورت گرفت، منجر به کشته شدن حداقل ۵۰ نفر شد.  اعضای شورای امنیت با خانواده های قربانیان و دولت افغانستان ابراز همدردی می کنند و برای زخمی شدگان آرزوی بهبودی سریع و کامل دارند

اعضای شورای امنیت نگرانی عمیق خود را در مورد ادامه سطح بالای خشونت و اوضاع امنیتی در افغانستان به ویژه تعداد کشته شدگان غیرنظامی ابراز داشتند و بر اهمیت تلاش‌های مداوم برای پایان دادن به خشونت و حمایت از غیرنظامیان تأکید کردند.

شورای امنیت بار دیگر بر حق تحصیل و سهم آن در دستیابی به صلح و امنیت تأکید و از تعداد قابل توجه حملات به مدارس و اماکن آموزشی افغانستان در ماه های اخیر ، و همچنین پیامدهای قابل توجه این حملات بر ایمنی دانش آموزان و توانایی آنها در برخورداری از حق تحصیل ابراز نگرانی کرد.

اعضای شورای امنیت بار دیگر تأکید کردند که تروریسم در تمام اشکال و مظاهر آن یکی از جدی‌ترین تهدیدات صلح و امنیت بین‌المللی است.

اعضای شورای امنیت بر ضرورت پاسخگویی مرتکبان، سازمان دهندگان، سرمایه گذاران و حامیان مالی این شرارت‌های مذموم تروریسم و سپردن آنها به دست عدالت تأکید کردند.

آنها از همه کشورها خواستند، مطابق با تعهدات خود در قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت در این زمینه با دولت افغانستان و سایر مراجع ذیربط فعالانه همکاری کنند.

اعضای شورای امنیت تکرار کردند که هرگونه اقدام تروریستی، صرف نظر از انگیزه آنها، در هر زمان ، هر جا و توسط هر کسی که مرتکب شده باشد، جنایتکارانه و توجیه‌ناپذیر است.

آنها بر لزوم مبارزه همه کشورها بر اساس منشور  سازمان ملل و سایر تعهدات تحت قوانین بین المللی، از جمله قانون بین‌المللی حقوق بشری، قانون بین‌المللی پناهندگان و حقوق بشردوستانه بین‌المللی، تهدیدات صلح و امنیت بین المللی ناشی از اقدامات تروریستی تاکید کردند.

نویسنده

لینک کوتاه : https://www.iras.ir/?p=888
  • منبع : ایرنا
  • 1255 بازدید

برچسب ها