تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

سیاست‌های جذب سرمایه خارجی در چین اعلام شد

  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
سیاست‌های جذب سرمایه خارجی در چین اعلام شد
کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین، سیاست ها و اقدامات این کشور برای جذب سرمایه گذاری، بهبود فضای شروع فعالیت تجاری، روان کردن زنجیره تأمین صنعتی و وضعیت اقتصاد کلان را برای شرکتهای چند ملیتی اعلام کرد.

به گزارش رادیو بین المللی چین، در سال ۲۰۲۰ سرمایه گذاری مستقیم جهانی بین کشورها تحت تأثیر همه‌گیری کرونا به حدود نصف کاهش یافت، اما چین به افزایش در میزان کل جذب سرمایه خارجی، درصد رشد و سهم جهانی رسید و بزرگترین کشور جذب کننده سرمایه خارجی جهان تبدیل شد. چین همچنان یک مرکز داغ برای سرمایه گذاری چند ملیتی است.

«نینگ جی زه» از مسئولان کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین معتقد است که پیشرفت مستمر چین در جذب سرمایه گذاری خارجی عمدتاً به سه عامل مربوط است.

وی افزود: سرعت گرفتن اجرای درهای باز کشور، بهینه سازی مداوم فضای راه اندازی فعالیت بازرگانی و انعطاف پذیری در توسعه اقتصادی چین این سه عامل مهم هستند.

گزارش‌ها حاکی است با وجود شیوع کرونا اشتیاق سرمایه گذاران خارجی به بازار چین روندی توقف ناپذیر را در پیش گرفته، به طوری که این کشور جایگاه آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین مقصد سرمایه‌گذاری جهان را در اختیار گرفته است.

بر اساس گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی آسیا چین توانسته است سال آشفته رکود اقتصادی ناشی از بیماری کووید -۱۹ را به شیوه‌ای موفقیت‌آمیز پشت سر بگذارد و به مقصد برتر سرمایه گذاری در جهان تبدیل شود.

بر اساس اعلام این سازمان، سرمایه گذاری مستقیم خارجی جهانی در سال ۲۰۲۰ میلادی در مقایسه با سال ۲۰۱۹ میلادی، افتی ۳۸ درصدی را تجربه کرد و به ۸۴۶ میلیارد دلار رسید که کمترین میزان از سال ۲۰۰۵ میلادی محسوب می‌شود.

این میزان جریان سرمایه گذاری مستقیم خارجی جهانی صرفاً یک درصد از کل تولید ناخالص داخلی در دنیا را نشان می‌دهد که کمترین میزان از سال ۱۹۹۹ میلادی به حساب می‌آید.

داده‌های وزارت بازرگانی چین نشان می‌دهد که سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سرزمین اصلی چین در سه ماهه اول سال جاری میلادی (۲۰۲۱) با رشدی ۳۹.۹ درصدی در مقایسه با سال گذشته همراه بوده و ارزش استفاده واقعی این کشور از سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این بازه زمانی، به رقمی معادل ۳۰۲.۴۷ میلیارد یوان (حدود ۴۶.۷۴ میلیارد دلار) رسیده است.

نویسنده

لینک کوتاه : https://www.iras.ir/?p=1343
  • منبع : چین نگار
  • 1049 بازدید

برچسب ها