تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

راهکار گروه هفت برای محدودیت روی قیمت نفت روسیه

  • ۰۶ تیر ۱۴۰۱ - ۶:۲۶
راهکار گروه هفت برای محدودیت روی قیمت نفت روسیه
یک مقام دولت آلمان روز شنبه گذشته، کمی قبل از آغاز نشست سالانه سه روزه G7 گفت، رهبران هفت کشور صنعتی و ثروتمند جهان، در حال گفت‌وگوهای بسیار سازنده بر سر اعمال محدودیت بیشتر بر واردات نفت از روسیه هستند.

این پیشنهاد بخشی از گفت‌و‌گوهای گسترده‌تر گروه هفت در مورد چگونگی افزایش فشارها بر کرملین بدون تحریک تورم جهانی است که سران این گروه از کشورهای صنعتی از امروز یکشنبه ۵ تیرماه قرار است در استراحتگاه قلعه‌ای آلپ در جنوب آلمان پیرامون آن بحث و تبادل‌نظر کنند.

ایالات متحده آمریکا، کانادا و بریتانیا، مدتی است که واردات نفت روسیه را ممنوع کرده‌اند، در حالی که رهبران اتحادیه اروپا بر سر تحریم روسیه تا پایان سال ۲۰۲۲ به توافق رسیدند. با این حال، با افزایش شدید قیمت انرژی در جهان و پس از تقابل نظامی روسیه در اوکراین، غرب نگران است که تحریم‌های اعمال شده نتواند تاثیری بر روسیه و توقف جنگ این کشور با اوکراین داشته باشد چرا که روسیه تاکنون نشان داده که با وجود کاهش در عرضه بین‌الملل نفت و گاز، درآمد بیشتری از صادرات انرژی کسب کرده‌است.

به گفته مقامات اروپایی، اعمال راهکار سقف قیمت می‌تواند این معضل را تاحدود زیادی حل کند، در حالی که از محدود کردن بیشتر عرضه نفت و به دنبال آن، افزایش تورم جهانی نیز جلوگیری می‌شود، اما برای آنکه این راهکار عملیاتی شود و کار کند، نیاز است که واردکنندگان بزرگ نفت از جمله هند و چین با آن همراهی کنند.

این مقام مسئول از دولت آلمان، به رویترز گفت: ما در مسیر خوبی برای رسیدن به توافق هستیم. به گفته وی، گروه هفت همچنین در حال بحث روی اهداف جاه‌طلبانه اقلیمی برای اکتشاف میادین جدید گازی در برخی کشورها است چرا که اروپا برای کندن از وابستگی خود به واردات گاز روسیه، عجله دارد.

نویسنده

لینک کوتاه : https://www.iras.ir/?p=5754
  • منبع : اتاق بازرگانی
  • 505 بازدید

برچسب ها