تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

نام الهام علی‌اف در صدر لیست مفسدین مالی در انگلیس / ملک ۳۳ میلیون پوندی پسر ۱۱ ساله در لندن

  • ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
نام الهام علی‌اف در صدر لیست مفسدین مالی در انگلیس / ملک ۳۳ میلیون پوندی پسر ۱۱ ساله در لندن
بر اساس نزدیک به 12 میلیون سند و مدرکی که توسط "کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه‌نگاری تحقیقی" از دارایی ها و فسادهای 35 رهبر فعلی و سابق در کشورهای مختلف منتشر شده است، الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان و خانواده‌اش به "غارت گسترده" ثروت ملی متهم شده اند.

اسناد پاندورا نشان می‌دهند آقای علیف و وابستگان نزدیکش پنهانی بیش از ۴۰۰ میلیون پوند در بریتانیا املاک و مستغلات معامله کرده‌اند.

این افشاگری ممکن برای دولت بریتانیا اسباب شرمساری شود چون بر اساس اسناد پاندورا، الهام علی‌اف از فروش یکی از املاکش در لندن به “املاک سلطنتی”، ۳۱ میلیون پوند سود برده است. “املاک سلطنتی” مجموعه املاک وسیع ملکه بریتانیا هستند که وزارت دارایی بریتانیا آنها را اداره و عایدی‌شان را خرج عموم می‌کند.

اسناد پاندورا نشان می‌دهند خانواده علی‌اف هم در پوشش شرکت‌های ثبت‌شده در پناهگاه‌های مالیاتی مشغول خرید ملک و مستغلات در بریتانیا بوده‌اند. این اسناد نشان می‌دهند خانواده علیف ۱۷ ملک خریده‌اند از جمله یک مجتمع اداری به ارزش ۳۳ میلیون پوند در مرکز لندن که به نام حیدر، پسر یازده ساله آقای علی‌اف است.

این مجتمع در محله گران‌قیمت می‌فر لندن را ابتدا شرکتی در سال ۲۰۰۹ خرید که مالکش یکی از دوستان خانواده علی‌اف است. یک ماه بعد مالکیت آن به حیدر منتقل شد.

خانواده علی‌‎اف یک مجتمع اداری دیگر در همان نزدیکی را در سال ۲۰۱۸ به “املاک سلطنتی” فروختند به ۶۶ میلیون پوند. املاک سلطنتی گفت تمام بررسی‌های قانونی لازم را پیش از خرید انجام داده اما اکنون این معامله را بازبینی می‌کند.

دولت بریتانیا می‌گوید با سخت‌تر کردن قوانین و نظارت بیشتر با پولشویی مبارزه می‌کند و بر حسب دوره کار پارلمان، برای تصویب ثبت رسمی و عمومی مالکیت شرکت‌های ثبتی در پناهگاه‌های مالیاتی که صاحب ملک در بریتانیا هستند اقدام خواهد کرد.

در این اسناد نام روسای جمهور معروفی همچون ولادیمیر پوتین، زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، تونی بلر، عمران خان نخست وزیر پاکستان و ملک عبدالله پادشاه اردن هم به چشم می خورد.

نویسنده

لینک کوتاه : https://www.iras.ir/?p=2869
  • منبع : BBC
  • 1764 بازدید

برچسب ها