تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

چین: اسرائیل تخریب خانه‌های فلسطینیان و اخراج آنان را متوقف کند

  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
چین: اسرائیل تخریب خانه‌های فلسطینیان و اخراج آنان را متوقف کند
نماینده دائم چین در سازمان ملل با بیان اینکه خانواده های فلسطینی در مناطقی از بیت المقدس شرقی با خطر اخراج روبرو هستند، از رژیم صهیونیستی خواست اخراج فلسطینیان، تخریب خانه های آنان و فعالیت های شهرک سازی را متوقف کند.

 جانگ که در ماه جاری میلادی ریاست دوره ای شورای امنیت را هم به عهده دارد دوشنبه شب به وقت واشنگتن در بیانیه ای گفت: خانواده های فلسطینی در مناطقی مانند شیخ جراح در بیت المقدس شرقی با خطر اخراج روبرو هستند. پکن از این بابت بسیار نگران است و از اسرائیل می خواهد به تعهدات خود در چارچوب قطعنامه های سازمان ملل و قوانین بین المللی عمل کند.

وی با یادآوری اینکه کشورش نسبت به تشدید و وخامت خشونت و تنش در بیت المقدس  شرقی ابراز نگرانی شدید می‌کند، افزود: درگیری شدید بین پلیس اسرائیل و مردم فلسطین نگران کننده است. چین خشونت علیه غیرنظامیان را محکوم می کند و از همه طرف ها می خواهد با حفظ خویشتنداری، از گفتار و رفتار تحریک آمیز پرهیز کنند و اقداماتی برای کاهش تنش در پیش بگیرند.

نماینده دائم چین در سازمان ملل ادامه داد: اسرائیل باید اقداماتی برای جلوگیری از خشونت، تهدید و تحریک مسلمانان بکار گیرد وضعیت موجود تاریخی در اماکن مقدس بخش قدیمی شهر بیت المقدس باید مورد حفاظت و احترام قرار گیرد.

جانگ جون خاطرنشان کرد: شورای امنیت در مواجهه با تنشهای کنونی باید تعهد خود را نسبت به «راه حل دو کشور» و حمایت قاطعانه از آن ابراز دارد و بر کاهش تنش و حفظ صلح و ثبات تاکید کند.

شهر قدس از آغاز ماه مبارک رمضان و به دنبال اقدامات هتاکانه پلیس رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان به ویژه در منطقه “باب العمود” و کوی الشیخ جراح ناآرام است.

به دنبال شرایط بحرانی قدس، “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر و “بنی گانتس” وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای بررسی شرایط تشکیل جلسه امنیتی دادند.

نویسنده

لینک کوتاه : https://www.iras.ir/?p=914
  • منبع : فارس
  • 1282 بازدید

برچسب ها